1. Főoldal
  2. Docs
  3. Irányítópult
  4. Foglalások kezelése

Foglalások kezelése

Foglalás kézi rögzítése

A rendszer használata kellő fegyelmet követel, mindazonáltal mindig lesz olyan amikor Neked kell az ügyfél nevében foglalnod időpontot. Ezt a Foglalások --> Foglalás kézi rögzítése pontban tudod megtenni.

Válaszd ki az ügyfeled nevét, ha nincs akkor az Új ügyfél hozzáadása opcióval rögzítsd az ügyfeled adatait. Elképzelhető, hogy az ügyfél által megadott email cím már használatban van. Adatvédelmi szabályok miatt Te nem láthatod az ügyfél adatait, ezért ebben az esetben hagyd ki ezt a lépést és a számlázási címnél rögzíteni tudod az ügyfeled adatait.
A szolgáltatási listából válaszd ki, hogy mely szolgáltatásodra vonatkozik a foglalás.

A rendszer alapbeállításként új rendelést hoz létre a foglaláshoz. Ha egy meglévő rendeléshez szeretnéd hozzáfűzni akkor a második opciót válaszd és add meg a vonatkozó rendelési számot.

Ha nem szeretnéd, hogy rendelés is keletkezzen, akkor válaszd a harmadik opciót. Ezt az opció kiválóan alkalmas arra, hogy ha például olyan az üzletmeneted, hogy különböző egyéb nem rendszeres elfoglaltságaid vannak, akkor itt be tudsz foglalni magadnak időpontot, melyre a rendszer már nem enged újabb foglalást létrehozni.

Tipp: Tételezzük fel, hogy ügyvédként dolgozol, ahol az ügyfélfogadási időd 8 – 17 óráig tart. Vannak azonban külső tárgyalásaid, amikor nem tudsz ügyfeleket fogadni. Az online időpontfoglalásért beállítottad, hogy konzultációs díjad 35.000 Ft óránként. Ilyenkor létrehozhatsz még egy szolgáltatást, mondjuk ‘Külső megbeszélés’ névvel, a szolgáltatás árához pedig nem írsz semmit. Ehhez a szolgáltatáshoz ÉS a Konzultációs szolgáltatáshoz egyaránt felveszed magad, mint erőforrás. (Türelem, ezeket csak egyszer kell beállítanod). Ha saját időpontot akarsz kézzel rögzíteni, csak kiválasztod a Külső megbeszélést, beírod, hogy mettől meddig tart. Ebben az esetben nem fordulhat elő, hogy az időpont duplán foglalásra kerül.

A Tovább gombbal eléred a foglalási naptárat. Válaszd ki a napot, időpontot. Amenniyben az Egyedi beállításoknál opciókat adtál meg, az ahhoz tartozó árakat és időintervallumokat itt nem tudod automatikusan hozzáadni.

Ha minden OK, akkor hozd létre a foglalást. A következő képernyő megmutatja a foglalás részleteit.


A Rendelés megtekintése gombra kattintva látod a rendelést magát. Itt a hiányzó rendelési tételeket kézzel hozzá tudod adni.

Tekitettel arra, hogy rendszerünket online foglalási rendszerként hoztuk létre, melynek az alapfilozófiája, hogy a Te értékes időd ne az időpontfoglalásokkal és rendelések kézi rögzítésével teljen, így bátorítalak, hogy az időpontfoglalásokat bízd az ügyfelekre és kérd meg őket, hogy foglaljanak online.

Egyedi beállításokhoz tartozó tételek kézi rögzítése

Amennyiben ebben a rendszerben szeretnél minden rendelést rögzíteni, akkor a foglaláshoz tartozó Egyedi beállításokat fel kell venned egyesével mint Egyszerű termék. A Katalógus láthatóság –>Rejtettre allításával biztosítod, hogy online nem tudnak időpont nélkül vásárolni, de Te tudod ezeket a termékeket rendelésekhez rögzíteni.

Foglalások módosítása

A foglalásokat, különböző nézetekben tudod megtekinteni. Ha naptárban kezeled, akkor egy időponthoz tartozó foglalásra kattintva láthatod a foglalás főbb jellemzőit. A felugró ablak alső részében a Részletek megtekintésére kattintva elérsz a részletes foglalási adatlapra.

Középen találod az időpont opciókat. Itt átállíthatod a kezdő és záró időpontot. A módosításról az ügyfél email értesítést kap, illetve Téged is értesít a rendszer.

A foglalás állapotát is tudod változtatni, illetve törölni. Minden változásról a rendszer értesítést küld Neked és az ügyfélnek. A rendeléshez kapcsolódó minden kézi és rendszerműveletről a rendelés részleteinél találsz információt.

Amennyiben a törölsz egy foglalást, akkor a hozzá kapcsolódó rendelés is törlésre kerül, illetve amennyiben számla került kiállításra, automatikusan egy sztornó számla is kiállításra kerül. FIGYELEM: Amennyiben a foglalást már kifizették, akkor az összeg visszautalásáról Neked kell gondoskodnod. A rendszer biztonsági okokból NEM képes semmilyen automatikus utalást kezdeményezni a nevedben.

Hasznosnak találtad a dokumentumot? Igen Nem

Hogyan segíthetünk?